Ekonomi

Türk beyaz eşya sektörü 2023 yılında iş pazarında güç kazandı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), 2023 yılı değerlendirmesinde iç pazardaki canlılığın ihracatı dengelediğini vurguladı. Bölümün küresel zorluklara karşı gücünü iç pazardan aldığını paylaşan TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, istikrarlı büyüme için tüketicilerin satın alma gücünün sürekliliğine dikkat çekti. Toplantının ana gündem maddeleri iç pazardaki hareketlilik, ihracat ve yüksek güç verimli ürünler oldu.

İthalatçı ve üreticilerden oluşan yerli ve yabancı üye firmalarıyla (Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Haier Europe, LG, Miele, Samsung, SEB Groupe, Versuni (Philips) ve Vestel), Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), basın toplantısı düzenledi. Toplantıda sektörün 2023 yılında elde ettiği sonuçları değerlendirdi. TÜRKBESD’nin paylaştığı bilgiye göre; 2023 yılında altı ana ürünün yurt içi satışları bir önceki yıla göre %14 arttı. TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatı bu dönemde yüzde 10 azaldı. 2023 yılında altı ana ürünün ihracat ve yurt içi satışlardan oluşan toplam satışları yaklaşık 33 milyon adet olarak gerçekleşmiş ve bir önceki yıla göre %4 oranında azalmıştır. Üretim ölçüsü de %1 oranında azaldı. Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci büyük üretim üssü olarak öne çıkan sektörde, 60 bini doğrudan olmak üzere toplam 600 bin kişi istihdam ediliyor. Beyaz eşya sektörü, yıllık 32,3 milyon adetlik üretimi ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle küresel pazarın değerli bir oyuncusu olmaya devam ediyor.

İç pazarın, ihracattaki azalmayı yurt içi satışlarla dengeleyerek, üretim ve istihdam yapısını koruyarak kaldıraç etkisi yarattığını değerlendirdi. TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığan , konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Yıl boyunca devam eden dış pazarlardaki daralma, ihracatımızın azalmasının en önemli nedeni oldu. Şu ana kadar yurt içi satışlar ihracattaki düşüşü büyük ölçüde dengeledi. 2024 yılında da küresel risklerin değişmeyeceği öngörüsüyle yurt içi satışların son derece önemli olduğunu biliyoruz. “Üretim ve istihdam seviyemizi korumak yine yurt içi pazardan aldığımız güçle mümkün olacak.”

Gökhan Sığa: “Enerji verimli ürünlerle Keban Barajı’nın 1 yıllık üretimi kadar tasarruf etmek mümkün”

İç pazarda dinamiğin olmazsa olmaz olduğuna işaret eden Sığa, “Sektör olarak ülkemiz ve tüketicilerimiz açısından arzumuz, enerji verimli ürünlerin daha yaygın hale getirilmesidir. “Böylece ülkemizin kaynakları korunurken tüketicilerimiz için de tasarruf imkanı ortaya çıkacak” dedi.

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığan , sözlerini şöyle sürdürdü: “Kredi kartına taksit sayısının azaltılması, kredi faizlerinin ve komite oranlarının artırılması gibi uygulamalar, enerji tasarruflu ürünlerin daha fazla tüketiciye ulaşmasını engelliyor. Bu yeni nesil ürünlerin yaygınlaşmasının sadece sektörümüzün varlığı ve devamlılığı için olmadığı ortaya çıktı; Ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı açısından da büyük önem taşıyor. Bildiğiniz gibi ülkemizde beyaz eşya sektörü olarak Ar-Ge çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı her geçen gün arttırarak tüketicilerimize yüksek güç verimli ürünler sunuyoruz. Enerji verimli ürünlere geçişle birlikte 2030 yılına kadar buzdolaplarından yılda yaklaşık 2,7 TWh, çamaşır makinelerinden 2,1 TWh, bulaşık makinelerinden ise 1,2 TWh tasarruf edilmesi bekleniyor. Hesaplamalarımıza göre, güç verimli ürünlerin pazara hakim olması durumunda toplam Keban Barajı’nın 1 yıllık üretimine eşdeğer 6 TWh enerji tasarrufu sağlanabilecek.”

Fatih Özkadı: “İhracat teşviklerinin geliştirilmeye devam edilmesi son derece kritik”

Toplantıda ihracat pazarlarındaki sanayicilerin desteklenmesi gerektiğinin altını çizerek, TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Özkadı “AB ve ilgili birçok pazardaki ihracatçılarımız, özellikle Uzakdoğulu rakiplerine karşı zorlu bir rekabet ortamıyla karşı karşıya. “Bu bağlamda ihracat teşviklerinin geliştirilmeye devam edilmesi son derece kritik” dedi. Özkadı, karbon düzenleme sistemi (SKDM) kapsamında ilk raporlamanın 31 Ocak’ta yapılacağını hatırlatarak, Türkiye’de AB ile uyumlu bir Emisyon Ticaret Sistemi kurulmasının ve toplanan gelirlerin yeşil dönüşüme aktarılmasının önemine dikkat çekti. Gelecekte SCDM’den muaf olmak için. yaptı.

Mehmet Yavuz: “Anti-damping soruşturması ihracatı ve istihdamı etkileyecek”

Sektörün değerli temel girdilerinden biri olan yassı çelik ürünlerine ilişkin olarak, TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz “Sektörümüzde kullanılan soğuk sac, sıcak yassı çelikten üretildiğinden, sıcak yassı çelik ürünlerdeki herhangi bir rastgele değişiklik bölümümüzü doğrudan etkilemektedir. Geçtiğimiz günlerde Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya menşeli yassı sıcak çelik ürünlerine karşı anti-damping soruşturması başlatılmıştı. Bu soruşturmanın olası sonucu; Son ürünün maliyetine, istihdam ve ihracat kayıplarına etkisini takip ediyoruz. TÜRKBESD olarak, inceleme sonuçlarının ihracat, istihdam gibi önemli faktörlere etki edebileceğini ve bu etkilerin dikkate alınması gerektiğini bir kez daha vurgulamak istiyoruz.”

Semir Kuseyri: “Yetkili servis bilgileri için en doğru kaynak www.servis.gov.tr”

Toplantıda son olarak yetkili servislerin değerine değinerek, TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, “Yetkili olmadığı halde kendisini yetkili servis olarak tanıtan ve asıl amacı dolandırıcılık olan kişiler nedeniyle çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına tanık oluyoruz. Bu olumsuz durum aynı zamanda firmaların ticari itibarına ve marka değerlerine de zarar verebilmektedir. Ticaret Bakanlığı tarafından açılan Hizmet Bilgi Sistemi – SERBİS, yetkili servislere ilişkin bilgilere gerçek ve kolay ulaşmanın en iyi kaynağıdır. “Türkiye’deki kayıtlı tüm yetkili servislere www.servis.gov.tr ​​adresinden kolaylıkla ulaşılabiliyor” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ihsaniyeajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort