Haber

İstanbul Finali 3 günde Türkiye’ye 75 milyon Euro kazandıracak

UEFA Şampiyonlar Ligi’nin ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin en büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri, 10 Haziran’da oynanacak finalin Türkiye’ye ekonomik katkısını hesapladı.

Daha önce oynanan final maçlarında kartlara yapılan harcamaların bilgileri incelenerek yapılan araştırmaya göre; Şampiyonlar Ligi Finali, ev sahibi şehre 3 günde yaklaşık 75 milyon Euro kazandırıyor. Türk taraftarlar ise derbi günlerinde grup mağazalarından normal zamanlara göre 3,5 kat daha fazla alışveriş yapıyor.

UEFA Şampiyonlar Ligi Finali bu yıl 10 Haziran Cumartesi günü İstanbul’da Inter Milan ile Manchester City arasında oynanacak. UEFA Şampiyonlar Ligi’nin ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin en büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri, İstanbul’da oynanacak final maçının ekonomiye katkısına ilişkin analizlerini düzenledikleri toplantıda paylaştı. Analiz, Mastercard’ın önceki finallerdeki kart harcamalarından elde edilen veriler kullanılarak yapıldı. Araştırmaya göre 10 Haziran’da oynanacak maçın Cuma-Pazar günlerini kapsayan üç günlük süreçte Türkiye’ye yaklaşık getirisi 75 milyon Euro’yu bulacak.

Mastercard ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri’nin ev sahipliğinde düzenlenen etkinliğe Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Davet Süzer ve Mastercard global marka elçisi Portekiz eski milli futbolcusu Luís Figo katıldı.

etkinlikte konuşma Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, “Mastercard olarak yaklaşık 30 yıldır ana sponsoru olduğumuz UEFA Şampiyonlar Ligi Finali’ne bu yıl İstanbul’da ev sahipliği yapacağız. Mastercard olarak son üç final maçına ev sahipliği yapan şehirlerin kart harcamalarını inceledik. Türkiye’nin geçen yıl 44 milyar Euro’luk toplam turizm geliri ve İstanbul’un toplam turizm harcamalarından aldığı yüzde 40’lık pay dikkate alındığında finallerin oynandığı hafta sonunda taraftarların 75 milyon Euro harcayacağını öngörüyoruz.” söz konusu.

Gürdal, şu bilgileri ekledi: “Çalışmamızda finalin İstanbul’daki turizm harcamalarında yaklaşık yüzde 48’lik bir artış sağlayacağını hesapladık. Buna dayanarak turistlerin Türkiye ekonomisine günde yaklaşık 285 Euro kazandıracağını öngörüyoruz. Harcamalarda en yüksek artışın konaklama, giyim ve yeme-içmede olmasını bekliyoruz. Son üç final incelendiğinde taraftarların yüzde 47’si finalin yapıldığı şehir dışına da çıkıyor. Nihai şehirlerdeki harcamalarının yanı sıra ülkeye yüzde 23 oranında ek gelir sağlıyorlar.”

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Davet Süzer “Futbol günümüzde sadece bir spor değil, doğrudan ve dolaylı olarak etkilediği sektörlerle dev bir sektör. Futbolun hem yerel hem de küresel ölçekte ülke ekonomilerine katkı sağladığı bir gerçektir. Ödeme sistemleri de futbolun bu dev ekosisteminde futbolseverlerin en çok etkileşimde bulunduğu parçalardan biri. Futbol tutkusunun ön planda olduğu ülkemizde taraftarlık olgusu, takım tutmanın ötesinde marka tercihlerinden alışveriş alışkanlıklarına kadar geniş kitleleri etkiliyor. Mastercard’ın Türkiye’deki en büyük ve uzun vadeli iş ortaklarından biri olan Garanti BBVA olarak, 25 milyondan fazla kart müşterimizle futbolun yarattığı bu etkiyi, trendleri ve harcama alışkanlıklarını net bir şekilde gözlemliyoruz.” söz konusu.

Süzer şöyle devam etti: “Kulüplerle yapılan iş birliği çerçevesinde hem kulüplere ek gelir sağlayacak hem de taraftara özel kampanyalarla kazandıracak ortak markalı kredi kartları çıkaran lider bankaların arasında yer alıyoruz. Bugün 4 büyük kulübümüzle anlaşmalı taraftar kartlarımız var. Taraftar kartı sahiplerimize baktığımızda örneğin derbi günlerinde grup mağazalarından normal saatlere göre 3,5 kat daha fazla alışveriş yaptıklarını görüyoruz. Derbi gününde ortalama bir taraftar kartının toplam restoran harcaması yüzde 23 artıyor. Özetle taraftarların maç günü harcama eğilimleri artıyor. Garanti BBVA olarak 4 büyük kulübümüzle yaptığımız iş birliği çerçevesinde hem kulüpleri hem de kart kullanıcılarını desteklediğimiz taraftarların ihtiyaçlarına yönelik kampanyalar ve özel teklifler sunuyoruz. Amacımız, bu ayrıcalıklı fırsatlarla hem taraftarların hem de kulüplerin kazandığı değer teklifimizi her zaman geliştirmek ve güçlendirmektir.”

Etkinlik kapsamında Mastercard’ın marka elçisi olan Portekizli eski milli futbolcu Luis Figo basın mensuplarıyla da görüşmeye geldi. Mesleğinin ve İstanbul’un ‘paha biçilmez’ anlarına ve UEFA Şampiyonlar Ligi’ne ilişkin soruları yanıtlayan Figo, “Futbol tutkusu dünyanın her yerinden insanları bir araya getiriyor. Futbolun merkeze alındığı böylesine büyük ve keyifli etkinliklerde Mastercard ile bir araya geldiğim için çok mutluyum. İstanbul finali yaklaştıkça tıpkı Türkiye’deki futbolseverler gibi benim de heyecanım artıyor. Türk hayranlarla aynı duyguları hissetmek harika. Umarım bu ortaklık benim ve buradaki herkes için unutulmaz bir deneyim olur.” söz konusu.

Büyük final maçlarının ülke ekonomisine katkısı ve Türk futbol taraftarlarının harcama motivasyonlarına ilişkin yaptığı analize göre:

3 günde kişi başı 855 Euro

Hesaplamalar, taraftarların ev sahibi şehirlerde ortalama 3 gece kaldıklarını ve kartta kişi başı ortalama 855 Euro harcadıklarını ortaya koydu.

Kart harcamalarında yüzde 48 artış

Araştırmada, yerleşim bölgelerindeki turistlerin kartlı harcama fiyatında bir önceki hafta sonuna göre yüzde 54, bir sonraki hafta sonuna göre ise yüzde 41 artış olduğu belirtildi. Ortalama olarak, finaller yerleşim yerlerinde turist kartı harcamalarını ortalama yüzde 48 oranında artırıyor.

Son mücadele İtalyan ve İngiliz kadrolarının ortasında gerçekleşecek.

İngiliz ve İtalyan turistlerin Türkiye’deki harcama davranışları incelendiğinde; İtalyan taraftarların harcamalarının yıl geneline dağıldığı, İngiliz taraftarların ise Ağustos-Eylül döneminde daha sezonluk harcama yaptıkları görülmektedir. İtalyan turistlerin harcamalarının yüzde 68’i İstanbul’dan geçerken, İngiliz turistlerin harcamalarının yüzde 41’i İstanbul’dan geçiyor. İngilizlerin kart başına ortalama harcaması İtalyanlardan yaklaşık yüzde 35 daha fazla. Konaklama, yeme-içme, giyim ve sağlık turistlerin en çok harcama yaptıkları başlıca branşlar.

En çok harcama giyim segmentinde bekleniyor

Finalin oynandığı hafta sonunda yerleşim yerindeki sporla ilgili harcamalarda (spor malzemeleri mağazaları vb.) önemli artışlar gözlenirken, bu noktada konaklama ve yeme-içme harcamaları da ön plana çıkıyor. Konaklama, restoranlar ve hava ulaşımı oransal olarak en fazla harcama artışı göstermesi beklenen kalemler olurken, İstanbul’daki turistlerin harcama davranışları ve bir önceki finallerde görülen sektörel artışlar incelendiğinde, harcamalardaki en yüksek artışın 2019’da gerçekleşmesi bekleniyor. konaklama, giyim ve restoranlarda görülebilir.

Türk taraftarlar derbi günlerinde grup mağazalarından 3,5 kat daha fazla alışveriş yapıyor

Garanti BBVA Taraftar Kart sahibi müşterilerin harcama verilerine göre; Taraftar kartı sahipleri derbi günlerinde takımlarının mağazalarından normal zamanlara göre 3,5 kat daha fazla alışveriş yapıyor. Taraftar kart sahipleri derbi dönemlerinde maçın olduğu bölgelerde restoran cirolarını yüzde 30 artırırken, toplam restoran cirolarını yüzde 23 artırıyor.

Türkiye’de 4 büyüklerin gelirleri dikkate alındığında futbol ekonomisinin büyüklüğü 3,5 milyar TL’ye ulaştı.

Türk toplumunun yüzde 40’ı için futbol, ​​sporun en değerli ilgi alanı olarak öne çıkıyor. Her üç gençten biri kendini fanatik olarak tanımlıyor. Pandemi sonrası futbol ekonomisi 2021’den 2022’ye yüzde 66 büyüyerek 3.5 milyara ulaştı, bu miktarın yüzde 41’i yani neredeyse yarısı sponsorluk ve isim hakkı gelirlerinden geliyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu