Haber

AK Parti iktidarı Ankara’yı 21 yılda büyüttü

AK Parti Ankara İl Başkanı Hakan Han Özcan, Başşehir Ankara’da AK Parti hükümetleri döneminde son 21 yılda otoyol, metro, demir yolu ve havayollarında büyük yatırımlar yapıldığını kaydetti.

Özcan, son 21 yılın yatırımlarını şöyle sıraladı:

ANKARA DEMİR AĞLARLA ÖRÜLDÜ

Ankara’yı demir ağlarla saran AK Parti hükümeti, 13 Mart 2009 tarihinde Ankara-Eskişehir ortasında Yüksek Hızlı Tren seferlerine başladı. Hızlı tren ağını genişletme çalışmalarını sürdürürken, Yüksek Hızlı​ ​24 Ağustos 2011 tarihinde Ankara-Konya ortasında tren seferleri başladı. 3 yıl sonra ise Ankara-İstanbul ortasında Yüksek Hızlı Tren seferleri başlatılarak vatandaşların rahat ve güvenle seyahat etmesi sağlandı.

METROLAR ARTTI

Başkentte kent içi ulaşımda da devrim niteliğinde faaliyetler yürüten AK Parti, 16,6 km sınır uzunluğu ve 11 istasyona sahip Kızılay – Çayyolu Metro (M2) projesini hat uzunluğunda 13 Mart 2014 tarihinde hizmete açtı. 15.4 km ve 11 istasyon sayısı. Batıkent-Sincan Metro (M3) projesini ve 9,2 km sınır uzunluğuna sahip Keçiören-AKM Metro Hattını (M4) hizmete açtı.

HAVA YOLLARINDA YOLCU SAYISI ARTTI

Yıllık 20 milyon yolcu kapasiteli Ankara Esenboğa Havalimanı, 2003 yılında 2 milyon 783 bin 927 kişiyi ağırlarken, 2022 yılında bu sayı 8 milyon 644 bin 967 kişiye ulaştı. -sınıf hizmet.

Ankara’da 2003 yılından bu yana büyük adımlar atan AK Parti Hükümeti mega projelerle Türkiye’ye değer katıyor. 2002 yılında iktidara gelen AK Parti Hükümetleri, Başkentlilerin hayatını kolaylaştırmak, refah ve yaşam standartlarını yükseltmek amacıyla ulaşımdan iletişime birçok alanda Başkent’e dev yatırımlar yaptı. AK Parti hükümetleri sadece Türkiye’nin başkenti Ankara’da ulaşım ve bağlantı ağına toplam 330.010.200.608 TL harcadı. AK Parti Ankara İl Başkanı Hakan Han Özcan, AK Parti hükümeti ile 2003 yılında Ankara’da 466 kilometre bölünmüş yol varken, 721 kilometre daha bölünmüş yol yapılarak toplam 1.187 kilometreye ulaşıldığını kaydetti. Ankara’da toplam yolların 446 km’si Bitümlü Sıcak Karışım (BSK) ile kaplanırken, 780 km’si BSK ile toplamda 1.226 km’si BSK ile kaplandığını belirtti. Hakan Han Özcan, AK Parti Hükümetlerinin yaptığı yatırımlar hakkında Ankara’ya şu bilgileri verdi.

ANKARA’NIN ULAŞIM AĞI YENİDEN GELİŞTİRİLMİŞTİR

2003-2023 yılları arasında Ankara’da Ankara-Niğde Otoyolu 330 km uzunluğunda 275 ana gövde ve ulaşım alanında 55 km bağlantı ile 16 Aralık 2020 tarihinde hizmete açılmıştır. Akabinde toplam uzunluğu 38 km olan Ankara-Kırıkkale yolu, bölünmüş yolun güzelleştirilmesi ve Elmadağ rampalarında 12 km’lik 2×3 şeridin tamamlanmasıyla hizmet vermeye başladı. Ayrıca toplam uzunluğu 69 km olan Ankara-Çankırı yolu BSK asfalt bölünmüş yol olarak hizmete açıldı. Yine toplam uzunluğu 41 km olan Polatlı-Haymana Yolu 36 km tek yol, 5 km bölünmüş yol olarak vatandaşların hizmetine sunuldu. Bala-Kaman-Kırşehir yolu 30 km’si kaplamalı bölünmüş yol ve 23 km’si BSK kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamlanırken, toplam uzunluğu 28 km olan Çubuk-Şabanözü yolu tek yüzeyi kaplamalı yol olarak tamamlandı. Ankara-Esenboğa ayrımı-Çubuk Yolu toplam 15 km uzunluğunda tamamlandı. Bala Kavşağı-Aksaray-Ereğli Kavşağı Yolu yeniden hizmete açıldı.

Toplam uzunluğu 69 km olan Yenikent-Ayaş-Beypazarı yolu, 68 km’si BSK bölünmüş yol, 1 km’si kaplamalı bölünmüş yol olarak vatandaşların kullanımına açıldı. Toplam uzunluğu 42 km olan Bahşili-Karakeçili-Kulu bağlantı yolu SKB yolu olarak tamamlanırken, Haymana-Çalış-Bala ayrımı-Kulu kavşağı 33 km Sıva Kaplama ve 4 km tek yol olarak tamamlandı. BSK kaldırımı. Polatlı Hastanesi Köprülü Kavşağı ve EGM Gölbaşı Yerleşkesi Farklı Kat Kavşağı da hizmete açıldı. Ankara-Kulu Kavşağı Yolu üzerinde; Gölbaşı çıkışında yer alan K1 (41 Evler), K2 (Karaoğlan), K3 (Özel Kuvvetler) ve K5 (Ahiboz-Karagedik) kavşakları da sorunsuz bir şekilde vatandaşların hizmetine sunuldu. Mahmatlıbahçe ve K4 (Bala) Köprülü Kavşakları, toplam uzunluğu 23 km olan Beypazarı-Çayırhan yolu, Gölbaşı-Haymana yolları da rahat ulaşım için vatandaşların hizmetine sunuldu. 135 m uzunluğundaki Kızılcahamam Diferansiyel Kavşağı’nın imalatı tamamlanarak trafiğe açılırken, proje kapsamında 1,1 km’lik Bölünmüş Yol-BSK tamiratı da tamamlandı. Aşındırma Tabakası Yapım Çalışmasının ardından Yenikent-Ayaş-Beypazarı yolu trafiğe açıldı. Haymana-Çalış yolunun Konya Yolu ile bağlantısını sağlayacak olan Baltalin Köprülü Kavşağı tamamlanarak trafiğe açılırken, Anadolu Otoyolu Çeltikçi Kavşağı ve 23 Nolu Susuz Kavşağı ortasındaki çeşitli kesimlerde Üstyapı Güzelleştirme ve büyük onarım çalışması km uzunluğunda, yine sorunsuz tamamlandı. TAI-TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii) ve Emniyet Genel Müdürlüğü Gölbaşı Karayolları İrtibat, 16,5 km uzunluğundaki Ankara Çevre Yolu üzerinde muhtelif kesimlerde üstyapı güzelleştirme ve büyük onarım çalışmaları tamamlanarak hizmete açıldı. – seviyeli kavşak düzenleme çalışmaları. Karayolları Bölge Müdürlüğü sınırları içerisindeki yollarda Bitümlü Sıcak Karışım Kaplama ve çeşitli bakım çalışmaları kapsamında 11 km Tek Yol (2 km Beypazarı-Güdül Yolu ve 9 km Otoyol Kavşağı-Çamlıdere Yolu) Yüzey Kaplaması olarak tamamlandı. Bitümlü Sıcak Karışım Kaplanarak hizmete açıldı. Ayrıca Yargıtay Köprülü Kavşak İmalat İşi kapsamında 1,5 km BSK kaplamalı bölünmüş yol tamiri ve 1 adet 151 m Köprülü Kavşak imalatları tamamlanmıştır. 45 km uzunluğundaki Kulu Kavşağı-Şereflikoçhisar yolunun tamamı BSK Kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamlandı. Bala-Kaman Kavşağı-Ankara-Şereflikoçhisar Kavşağı Hirfanlı Barajı Varyant yolunun 3 km’si tek kaplamalı yol olarak tamamlanarak trafiğe açıldı. Ankara-Polatlı-Sivrihisar Yolunda 18,4 Km Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Bölünmüş Yol Onarımı ve Ankara-Bala Kavşağı-İncek Bağlantı Yolu Köprülü Kavşak İmalat İşi sorunsuz olarak tamamlandı.

ANKARA DEMİR AĞLARLA ÖRÜLDÜ

Ankara’yı demir ağlarla saran AK Parti iktidarının 13 Mart 2009’da Ankara-Eskişehir ortasında ilk kez Yüksek Hızlı Tren seferlerine başladığını kaydeden Özcan, şunları kaydetti: “Yüksek hızlı tren ağının genişletilmesi için çalışmalar devam etti ve 24 Ağustos 2011 tarihinde Ankara-Konya ortasında Yüksek Hızlı Tren seferleri başladı. 3 yıl sonra Ankara-İstanbul ortasında Yüksek Hızlı Tren seferleri başlatılarak vatandaşların rahat ve güvenle seyahat etmesi sağlandı. Bu çalışmalara ek olarak Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı (ATG), Başkentray Banliyö Hattı, Eryaman Hızlı Tren Garı, Ankara YHT Gar Kompleksi, Ankara-Kayseri ortasındaki mevcut sınırın elektrifikasyonu, Yüksek Hızlı Tren Set Temini, Ankara-Eskişehir YHT hattında ETCS LEVEL-2 kurulması, otomatik tren muayene istasyonu kurulması, Malıköy OSB Ortak Hattı, mevcut konvansiyonel hattın yenilenmesi ve tam bakımı, Ankara ilinin sonunda 465 km olan.söz konusu.

ŞEHİR ULAŞIMINDA DEVRİM GÖRDÜ

Başkentte şehir içi ulaşımda devrim niteliğinde faaliyetler yürüten AK Parti hükümetlerinin 16,6 km hat uzunluğu ve 11 istasyon sayısı olan Kızılay – Çayyolu Metro (M2) projesini 13 Mart’ta devreye aldıklarını hatırlatan Erdoğan, 2014 Ankara metrolarında. Özcan, 15,4 km hat uzunluğuna ve 11 istasyona sahip Batıkent-Sincan Metro (M3) projesinin de 12 Şubat 2014 tarihinde devreye alındığını belirtti. “Daha sonra sınır uzunluğu 9,2 km olan Keçiören-AKM Metro Hattı (M4) işletmeye alınırken, Ankara Metroları Mevcut Elektromekanik İşleri (55,8 Km M1, M2, M3 ve M4), Ankara Metroları Araç Alımı (324 araç (108 araç) Set), Ankara Metroları (M4), mevcut (M1) bağlantısı, 927 m bordür, Atatürk Kültür Merkezi M1-M4 Metro bağlantı tüneli ve Ankara Metroları Çayyolu Depo İmalatı ve Elektromekanik İşleri yapılmıştır”konuştu

ESENBOĞA HAVALİMANI DÜNYA STANDARTLARINA ULAŞTI

Yıllık 20 milyon yolcu kapasiteli Ankara Esenboğa Havalimanı’nın 2003 yılında 2 milyon 783 bin 927 kişiyi ağırladığını, 2022’de ise bu sayının 8 milyon 644 bin 967 kişiye ulaştığını kaydetti.

Ankara Esenboğa Havalimanı pistinin CAT III standartlarına getirilmesi, Esenboğa Havalimanı Kulesi Radar Simülatörü Eğitim Merkezi Binası ACDE Blokları, Devlet Uçak Hangarı, Yabancı Misafir Locası, Esenboğa Havalimanı Hızlı Taksiyolları ve Apron İmalatı, Esenboğa Havalimanı YG-AG Güç Revizyonu ve Güçlendirmesi Merkez İmalatı, Esenboğa Havalimanı PAT Sahaları İmalatı, Onarımı ve Tevsii.

Yapılan projeler; Beypazarı – Nallıhan yolu, Yenikent-Temelli yolu, Beypazarı-Nallıhan yolu, Çubuk – Şabanözü yolu, Nallıhan – Mudurnu kavşağı – Seben – Bolu – Kıbrıscık kavşağı Yolu, Yenikent- üzerinde devam eden Elmadağ-Kırıkkale Split-Kalecik Yolu, Çayırhan Köprüsü ve İletişim Tüneli, Yenikent- Ayaş-Beypazarı yolu, Gölbaşı-Kulu ayrımı – Bala – Kırşehir-Kırıkkale ayrımı yolu, Ankara Elmadağ Merkez 2×3 şerit Ankara-Kırıkkale yolu, Ankara-Kahramankazan yolu, Kahramankazan-Kızılcahamam-Gerede yolu, Bahşili-Karakeçili-Kulu yol ayrımı, Polatlı Şehir Kavşak, Ankara-Esenboğa ayrımı-Akyurt Yolu, Nallıhan-Taşkesti yolu ve Nallıhan-Dokurcun yolu, Anadolu Otoyolu Yeniçağa Kavşağı-Ankara ve Ankara Etraf karayolu muhtelif kesimlerde üstyapı güzelleştirme ve orta büyük onarım işi, Gölbaşı Altgeçit imalatı, Tarihi Develioğlu Bridge Repair uygulama ısısı.

kamanhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu